25 februar 2007

Da var jeg i gang med blogging jeg og.

Blogg er jo blitt så populært, og det som er poppis må jo jeg hive meg inn på jeg og.
Har tatt sin tid, dette med meg og blogg. Siden jeg ikke kaster meg inn i noe uten å være sikker på hvordan dette fungerer.

Men med dagbok på nettet over mange år, så skulle vel dette ikke by på store problemer tenker jeg.
Håper du som leser og følger med, vil ha glede av denne bloggen.
Jeg kan bar si i fra med engang, at det kommer til å bli mye graviditets prat fra min side her inne. Når man endelig har klart kunst stykke med å bli gravid...ja, da er det vanskelig å fokusere på så alt for mye annet enn det.

Men det skjer jo mye annet i livet og, så jeg skal prøve å fylle inn litt annet stoff og da.

De siste dagene har gått med til å ligge på sofaen, langt unner dyna....Jepp, influensaen fant jo helt klart veien hjem til meg..Den kom snikende på natt til onsdag. Nå i dag begynner det å slippe taket. Det er førte dag jeg er feberfri, selv om halsen er tørr og nesen er tett. Men formen er stigende i alle fall.

Da er det nesten verre å takle at jeg for første gang i dette svangerskapet har sett blod.....2 netter på rad.

Natt til i går hadde jeg den første blødningen. Rimelig skrekkslagen oppdaget jeg dette i 0130 tiden, da jeg var på en av mine nattlige dobesøk.

Legevakten ble ringt, ektemann ble vekket og sykehuset neste.
Der fikk vi etterhvert beskjed om å komme igjen kl 0830 neste dag for UL.
I går troppet vi da opp til UL. Vi så Knoll og Tott i veldig god behold.De sprellet villig vekk og så ut til å ha det utrolig bra. Store og fine har de blitt...

Legen mente at jeg rett og slett hadde sprengt et blodkar. Noe som slett ikke er usannsynlig, gi og med at slimhinnene er utrolig skjøre når man er gravide.
Lettet drog vi hjem. Fikk sovet ut i går og slappet av. Men gikk hele tiden med følelsen av at vi ikke hadde sett det siste avblødninger.
Hadde hele tiden et press i underlivet, som føltes som om noe ville ut.
Og joda, i natt brakte det løs igjen....Nå i større mengder enn første gangen.

Jeg har ikke orket å kontakte Legevakten jeg. Siden jeg ikke blør noe i dag, og jeg har konkludert med at det som kom i natt, var blod ansammlingen jeg kjente presse i går, og at den mest sannsynlig er et resultat fra Undersøkelsene vi var igjennom i går.(ganske mye rart som var "oppi der" i går...Legens fingre, UL stav og den kalde greia de alltid bruker på GU), og med da de skjøre slimhinnene mine fra før av...ja, da er det kanskje ikke rart man blør.

Så jeg velger å avvente situasjonen til i morra og heller ringe GYN i morgen, for å få en time for å sjekke ut dette. Ingen smerter, og det tar jeg positivt.
Så da er det bare å vente i spenning!
Lover å oppdatere.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei vennen min og gratulerer med blogg du også!

Håper du skriver her ofte og lar oss andre få ta del i svangerskapet.
Måtte alle bekymringer nå forsvinne og la deg få nyte tiden fremover.

PS! Per snakker om en tur bortover i september.
Vi skal i bryllup i Oslo 1. sept. og da er det jo ikke så veldig langt og vi bare får ta ut litt ferie.

God klem fra Maia

Anonym sa...

PS! Kan jeg linke til bloggen din på min side?

May sa...

Heia vennen!
Tusen takk for en koselig hilsen.

Selvsagt kan du linke til bloggen min.
Ja, nå får vi håpe at jeg har gjort min del av blødninger og bekymringer i svangerskapet og bare kan kose oss videre.

Og dere er jo selvsagt nødt om å ta ut ekstra ferie i september og komme å hilse på. Da er jo huset helt eridg og vi har god plass.

Men vi sees jo i april først da.
Hilse Per og Joakim så mye fra oss.
klemmer fra May