28 juni 2007

Oppdateringer fra Hunderfossveien!!

Ja, jeg vet..... Jeg har vært forferdelig slapp med å oppdatere bloggen min. Tenk, 2 mnd snart siden sist....
Vel, hvor i all verden skal man begynne en oppdatering for så lang tid da???
Vi får ta det på det generelle tror jeg:
Huset:
Nå begynner vi å ser slutten på dette 2 år lange prosjektet med husbygging. Det siste som har vært gjort, er at Bjørn Erik og Svigerfar i rekord fart fikk flislagt det nye badet i 2. etg vår. Og plutselig var det klart til å innredes, og nå har vi et nesten helt splitternytt og ferdig bad. Mangler noen små detaljer, men de er ikke så langt unna.
Jeg kan love dere at denne damen var kjapp med å ta seg et bad i badekaret så fort det var på plass. Det har jeg savnet i mange mang e år, og det var fantastisk herlig.....
I begynnelsen av uka var mine foreldre og søster her, for å vaske ned 2. etg. (For de som lurer på hvorfor disse vasket og ikke jeg, kommer forklaringen senere ned her) Så de siste dagene har vi klart å få på plass loftsstuen, og delvis barnerommet.
Jeg må få sktyte og si at det blir kanonfint. Bilder skal komme, når alt står ferdig!
Pusene:
For de som har fulgt med på denne føljetongen ang våre to katter, skal jeg nå komme med en oppdatering. Det er nå blitt veldig mye fredeligere og stille her i Hundefossveien.
Vi steriliserte Tussi for en mnd siden. Vårt siste desperate forsøk for å få henne tilbake til nogen lunde normal tilstand. Hun har vært så aggresiv og utilgjengelig, at vi var inneforstått med at om det ikke forandret seg, måtte vi gi henne fra oss før ungene kom.
Men sterilisering var tingen.Allerede noen dager etterpå kom den gode, gamle Tussi tilbake. Og det kommer bare mer og mer av henne tilbake. Nå er hun ikke aggresiv, hun er så utroloig kosete, rolig, inne omtrent hver natt, spiser og drikke godt. Og tåler nok Tassen litt bedre enn før. Men de to har fortsatt sine tak og slosskamper. Men det får vi tåle. Gjett om jeg er fornøyd nå????
Vet ikke hvordan jeg skuller klart å gi fra meg Tussi jeg....

Svangerskapet:
Mye har skjedd siden uke 23 i svangerskapet ja...
Knoll og Tott vokser seg nå store og fine, det begynner å bli trangt for dem.Og tiltider veldig vondt for mamman.
Etter Ul kontroll i uke 2, ble det konstantert at livmorhalsen hadde synket veldig mye på kort tid. Noe hverken vi eller legen likte.
Og restriksjoner kom følgelig. Hjem, og ligge så mye som mulig. Og ikke noe husarbeid, ikke lange gå turer, ikke butikk handling, ikke løfte over 5 kg...Og IKKE SEX!!!!!!(det siste er nok det verste vil jeg tro....)

Og ny kontroll i uke 29. Da viste det ingen betydelig endring. Livmorhalsen hadde faktisk økt en smule.

Og der fra var det ny kontroll i går. Den viste at på den korteste målingen var livmorhalsen nede i 1,5 cm.(har ligget på ca 2 de siste målingen) Men i presstilstand var den 1,9 og en annen gang var den 2,0. Så legen var usikker på hva hun skulle ta som rett svar-.SÅ inntil videre fikk jeg lov å komme hjem, og fortsette som før. Ny kontroll neste onsdag. Da skal vi også har vekstestimering på Knoll og Tott.


De leger og JM jeg har vært innom den siste tiden, har nå gjort oss forbredt på at Knoll og Tott mye sannsynliug komemr i løpet av en mnds tid....Er ikke helt sikker på om jeg er forbredt på det men.....Det gjenstår å se.














Magebilder uke 31+0
(Som er i dag)

Forrige uke var vi på 3D UL. Det er har faktisk vært den store opplevelsen i svangerskapet. Helt fantastisk utrolig å se det man ser der. Det er utrolig at det faktisk er mulig.












TVI


TVII
Nydelige babyene våre....
Vel, det var da en bitteliten oppdatering fra Hunderfossveien. Nå skal det ikke bli så lenge til neste oppdatering, så da kan det hende det ikke blir så generelt som denne gangen
Kort oppsummert:
Vi har det fantastisk bra, formen er strålende og både jeg og Bjørn Erik nyter de siste ukene som bare oss to.











14 kommentarer:

May sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Bobbelur sa...

May said...
"Bobbelur:
Selvsagt kan du linke til bloggen min....Koselig det. Regner med det går begge veier????***Dådyrøyner**
Hvordan går det med deg???"

Klart du kan linke tilbake!!

Og jeg har det vel som sist vi møttes - gode dager og vonde dager. (Jeg velger å være ærlig på det da, siden du spør... ;-)) Hjelper litt på ha en valp som trenger omsorg og stell, for da får jeg annet å tenke på.

Og så må jeg få si at du har en aldeles nydelig tvillingmage. Jeg blir jo helt.... stum av beundring!!

Gratulerer med ferdig bad! Jeg tok mitt første karbad på mange år jeg også her om dagen - endelig har vi bad og toalett slik at vi slipper å gå ut, rundt huset og inn igjen for å dusje/gå på do! Det er en nytelse. ;-)

Masse lykke til videre. *klem*

Gunn sa...

Jeg må si jeg er imponert over hvor fine magebilder dere tar! Mye finere enn mine kjedelige "kun-mage"-bilder! Tenk - snart har du et lite knøtt i hver arm :rørt: Lykke til!
Klem, Beata :-)

Sofia sa...

Ååå, så flotte bilder! *rørt* Du bærer magen veldig fint!
Godt å høre oppdatering fra den kanten igjen. Ble så desperat at jeg måtte inn på SM og snoke etter nytt, og der har jeg ikke vært siden i vinter. *fnis*
Lykke til med ferdigstillelse av bad og barnerom før tida er inne! Blir kjempespennende å se de 2 nurkene utafor magen også! *klem*

Anonym sa...

Ntåååh... *rørt: Du er så fin May!
Supert at huset nærmer seg ferdig nå og at familie stiller opp for dere. Du skal KUN ta det med ro nå!

Anonym sa...

Fy søren så flott du er May. Utrooolig nydelige bilder! Du kler den magen vanvittig godt! Sitter her med tårer i øyene jeg. :knegg: Håper jeg rekker å møte deg en gang før tvillingene er ute. :klem:

May sa...

Bobbelur:
Setter kjempe stor pris på at du er ærlig. Det er jo det man skal være når man får spm om hvordan man har det. Har vært inne på bloggen din og sett på valpen din. Den var jo bare helt nydelig god....**SUKK*
Takk for skryt av magen. Jeg kunne godt tenke meg til å låne den bort for en ukes tid, slk at jeg kunne fått sovet ut. Så bare hyl ut....
Go klem fra meg.

Beata:
Tusen takk for en koselig hilsen. Dise magebildene er ganske så amatør bilder, men jeg liker å prøve meg frem for å se hva jeg klarer å få til.

Sofia:
Tusen takk for en koselig hilsen og skryt av magen min...*flau*
Hvordan har du det da? Hatt en fin tur til de varme strøk???
Go klem fra meg.

Hvordan går det med deg????Har tenkt masse på deg den siste tiden.
Go klem fra meg.

Maia:
Jepp, jeg tar det helt med ro jeg skjønner du...Nesten i alle fall. Er jo begrenset hvor mye man kan få gjort og da.
Har du et bra da vennen min??
Go klem fra meg.

Sita:
Tusen takk for en koselig hilsen....Nå er det ikke mer enn en mnd tid til du kommer oppover. Gjett om jeg gleder meg til det da....
Du får bare hyle ut neste gang du er oppover, så får vi til et møte....thi hi....Skal si i fra når jeg drar på føden jeg, slik at du får samlet troppene.....
Go klem fra meg

Sofia sa...

Her er alt bare bra, ja. Du får sjekke bloggen. ;-) Tilbake fra varme strøk og rett hjem til malerkosten... *ngggg*
Spurte for en lang tid tilbake om å få linke til deg, jeg også? ;-)

May sa...

Sofia:
Jeg svarte under forrige innlegg jeg at det selvsagt var i orden;)

Sofia sa...

*Sløv i sommervarmen...*

Anonym sa...

heisan...

er ikke sikkert du husker meg, men fikk linken av Soff, og måtte inn å sjekke hvordan det sto til med deg og nurkene i magen.... du ser flott ut med en vakker mage, og for noen fantastisk vakre nurk du har....
Ønskerdeg riktig lykke til med forestående fødsel, det er fntastisk!!!

Klem fra Jill/bobla

Lene sa...

Så godt å se en oppdatering fra deg igjen. Så koselig å lese det du skriver.
Også så flott mage du har fått. *rørt* Virkelig fine magebilder!!

Enn at det ikke er lenge igjen til du får hilse på miraklene nå da!? Åhh, som jeg gleder meg å få høre den sladremeldingen. *rørt*

God klem fra Betty

Anonym sa...

Har dere fått vite kjønn likevel? Ser av siggen på et annet forum at knøttene er navngitt? ;-)

Sofia sa...

Bare innom for å ønske godt nytt år, jeg!
Håper hverdagen begynner å falle på plass og at dere nyter tilværelsen som familie!
Takk for det gamle!
*klem*