03 mai 2007

23 uker passeres.

Og her kommer noen bilder tatt i dag. Litt anderledes magebilder enn vanlig.


Tiden flyr avgårde, og jeg er vel ikke akkurat så utrolig flink til å oppdatere bloggen min. I dag passerer jeg uke 23 og da er det kun 17 igjen...thi hi.
Gjett om jeg er glad jeg ikke er en uke lengre på vei???Da hadde det mest sannsynligvis ikke blitt noen København tur til helga på meg.

Det var vist noe med at gravide over 24 uker på vei ikke fikk være med....Så jeg måtte stresse med å få legen min til å skrive en bekreftelse på at jeg KUN er 23 uker på vei og i stand til å ta turen.
Jaggu hadde jeg blitt skuffa om jeg ikke hadde fått blitt med til Koben i helga. Jeg som har gledet meg så innmari til den turen. Det skal bli deilig med skikkelig avslappningstur...ha ha ha..Slik er det når man er gravid og skal på personal tur. Blir nok ikke mye hurra meg rundt på meg nei.

Nå er jeg forresten blitt ny i navnet og gitt. Måtte jo ha nytt pass til turen, og da måtte jeg jo også skifte navn.... Like greit.Er jo bare 6 mnd siden bryllupet,s å det var vel på tide???

Vel, hva annet har skjedd siden sist??
Joooo, jeg har fylt 30 år. Den dagen ble feiret med en herlig romantisk middag sammen med min kjære mann. Han har virkelig overgått seg selv denne gangen. Bestilt bord på Elgen restaurant, med levende lys, peiskos og nydelige blomster på bordet. Der satt vi å hadde restauranten for oss selv, spiste god elgbiff og koste oss skikkelig. Han kan hvis han bare vill denne mannen min og...

Så etter mange timer der, bare det hjem for å kvelde. Men først skulle jeg få et nydelig smykke av han, som gave. Det var to hjerter som var smeltet sammen. Et tegn på oss to som var blitt ett og de t herlige nurkene jeg bærer i magen.Herregud, tårene rant som bare det. Han er da vireklig herlig denne mannen min, ikke sant?

Tja, har vi noe annet å tilføye da tro????
Har blitt 100 % sykmeldt nå. Det ble jeg fra 1 mai. Litt rart, og ikke helt klar for det. Men jeg regner med at med litt tilvenning så skal det nok gå bra.
Har laget meg en lang liste over ting som skal gjøres i huset ol, så jeg skal nok få noe å henge fingrene i alikevell. Men tanken på å skal gå hjemme i 4 mnd til, den er ikke helt grei nei.

Når det gjelder huset, så begynner vi nå å ser slutten. Min mann og svigerfar holder nå på å gjøre feridg badet. Ser ut til at de er feridge med å legge membran nå, og det er godt, for den lukter noe sinnsykt for jævlig. Så sivgerfar mener at om 1 mnd har vi et spillende nytt bad i 2. etg. Og det skal da bli kanon herlig, siden jeg begynner å bli lei av å gå trappa flere ganger om natta for å gå på do.

Magen øker i omfang og det begynner nå å merkes veldig godt at noe skal skje frem i tid. Skremmende var tanken, da jeg hadde lest i svangerskaps boken at de 3 neste ukene skal Knoll og Tott legge på seg dobbelt så mye som de er nå...Så da kan jeg bae begynne å forbrede meg ja....

Nå er det ikke mange dager igjen tilny UL. Onsdag kl120 braker det løs igjen. Skal bli utrolig herlig å se Knoll og Tott igjen. De er jo sikkert blitt kjempe store siden sist. Godt det nå er oftere vi skal på kontroll. 6 uker er jo aaaaaalllt for lenge å vente jo.

Har i tillegg som mange andre, blitt en liten smule hekta på Facebook.Har funnet mange kjente allerede, og jeg har vel ikek hoppet inn der for alvor før i dag. Spennende.

Nei, nå er det tid for kveldsmat og senga ja.
Ha en strålende kveld alle sammen.











7 kommentarer:

Anonym sa...

Så hyggelig å se at det går så fint! Som jeg har sagt før er det hyggelig å være tvillingmamma, og slik en fin pakkeløsning ;)

For egen del var den beste delen av svangerskapet etter uke 20, så det er ikke sikkert det blir så ille selv om det er to *klem* (Fikk lov til å jobbe 40% frem til uke 34 jeg, men så hadde jeg god oppfølging også!)

Ønsker deg fortsatt lykke til!

Klem fra Lis (fra SG)

PS. Har du sett tvillingmammaforumet "Dobbelt glede"? (Det er nede i dag, men det er en del nyttige diskusjoner der om dobbeltamming, mating av tvillinger, rutiner, sovetider osv.)

Bobbelur sa...

Nydelige bilder!
Du ser aldeles nydelig og vakker og lykkelig gravid ut! Blir en smule misunnelig - men unner deg det virkelig! (Jeg får trøste meg med 'Lørva' i stedet *hihi*)

Tenkte jeg skulle høre om det er ok at jeg legger link til bloggen din fra min??

Anonym sa...

For en vakker bursdagsgave! *snufs* Da hadde jeg også tuta...
Flott mage da! Syns ikke du er så stor til å bære to, så det er nok plass til at de skal doble vekta si skal du se! :-)
God helg!

Anonym sa...

Du er helt utrolig vakker som gravid May. Jeg tuter jo omtrent av alt du skriver om dagen jeg. :p

Hvis ventetida blir for lang synes kan jeg jo alltids være litt behjelpelig med å få tida til å gå i sommer altså. ;) Om du kunne tenkt deg en lunsj eller noe en dag..

Håper du har en fin danmarkstur. :klem:

Sofia sa...

Juhu! På tide med flere magebilder nå?? Tida flyr så fort avsted med deg nå, syns jeg! Er vel 26 uker nå? Spennende!
Får jeg forresten linke til bloggen din? *blafre*
God helg! *klem*

Anonym sa...

Du... snart 2 måneder siden siste oppdatering... kommer det en snart eller???

May sa...

Tusen takk alle sammen for koselige tilbakemeldinger.....
Jeg har lest dem altså, selv om svar ikke er skrevet,og jeg er sinnsykt treig til å oppdatere bloggen min ja....***FLAU***
Lis:
Ja, er inne på DG litt innimellom. Men jeg tipper jeg blir mer aktiv der når Knoll og Tott er kommet.Håper det fortsatt går bra med deg og dine.
Bobbelur:
Selvsagt kan du linke til bloggen min....Koselig det. Regner med det går begge veier????***Dådyrøyner**
Hvordan går det med deg???
Soff:
Og da gjelder svaret over selvsagt for deg og. Bare å linek i vei. HVordan var Syden???
Elisabeth:
Tusen takk for koselig hilsen fra deg. Hvordan står det til med deg da?
Utålmodige:
Jo, oppdatering er underveis. Jeg VET det har tatt tid, men jeg er så utrolig dårlig på å oppdatere jeg. Men nye magebilder er tatt i hjemmet i dag, og i morgen skal vi faktisk til fotografen for å ta bilder. Men oppdatering kommer i løpet av kvelden eller i morra.
***Klemmer***