12 april 2007

Halvveis!!!!

Da er vi faktisk kommet halvveis i svangerskapet!!!!
Hvem skulle trodd det da vi startet med spray 6 oktober i 06???
Det er en helt fantastisk opplevelse dette med å gå gravid og vente på at Knoll og Tott skal entre verden om noen mnd.

Svangerskapet må man jo si har vært tilnærmet perfekt den første halvdel. Hvis man ser bort fra noen uker med migrene og ett par uker med veldig til dårlig humør på den gravide, så er det slett ikke mye å klage over dette. Livet er faktisk helt fantastisk som gravid.

Legekontroll ble unnagjort på tirsdag. Da gikk jeg ut av legekontoret med papirer om at jeg var helt frisk som en fisk og alt vel i svangerskapet....men alikevell hadde jeg i andre hånda et papir som viser at jeg er sykmeldt helt frem tom 11 august!!!! Først 50% nå frem til 1 mai, så 100% deretter.
Det skal innrømmes at det er litt hardt å svelge. men jeg skal innrømme såpass at jeg merker jo at det blir tyngre og tyngre og at jeg ikke er så rask på labben som før. Så det skal nok bli godt å være sykmeldt, når jeg kommer så langt.

Vekta viste hos legen(i samsvar med min hjemme) 13 kilo opp siden 7 desember. Noe som må kalles en god posjon økning ja...men jeg har vel ikke vondt av de kiloene. Skal bli interesant å se hvor jeg stopper tilslutt. Det er jo nå jeg går inn i den perioden hvor Knoll og Tott legger mest på seg og jeg skal vokse mest...Så det kan jo bli interesant å se.

Knoll og Tott er utrolig flinke til å vise for sin mor og far at de lever.De deler villig ut spark som både kjennes og synes utenpå magen. Pappan har enda ikke fått kjent de aller hardeste og største sparkene, men det kommer nok etterhvert. Han må bare ha tålmodighet til å holde hånda på magen og vente.
De er utrolige aktive der inne. De sparker villig vekk maaaaange ganger om dagen og hver eneste dag. Spes om kvelden når mamma er trøtt og vil sove.
Og i tillegg kjennes det utrolig godt når de snur på seg. Det får meg jo til å lure mang en gang, om det er nok stor plass til de to der inne...he he

Når det gjelder magen, så har nok ikke den vokst så utrolig mye de siste ukene. Den har mer jevnet seg ut, og blitt noe rundere i formen. Og for å være helt ærlig...Det er godt at den roer seg litt nå. Jeg er tross alt ikke mer enn halvveis og skal holde ut i 20 uker til( håper vi da inderlig) Men her er i alle fall et bilde tatt i dag:



I går fikk vi våre aller første babyklær i posten...Det er min kjære Gudmor som har sittet(ligget) å strikket til Knoll og Tott. De er helt utrolig nydelig disse draktene vi har fått. De er i en akkurat fin str, slika t de blir hjemreise klær til Knoll og Tott når vi skal hjem fra sykehuset.....


Ellers så går livet sin vante gang her i heimen. Stille og rolig. Tassen har kommet seg vel etter kastreringen. Han rørte faktisk ikke på seg før kl var godt over 0130 den natta. Og var veldig slapp og rolig hele tirsdagen. Men onsdagen var han tilbake i sitt gamle ess. Men ut...nei, det har han ikke villet. Vi må fortsatt tvinge han ut, etter han ble kastrert.

Våren er kommet for fullt her på Fåberg. Og nå ser vi bare frem til å kunne få begynne å gjøre i stand utenfor huset. Det skal såes plen, bygges veranda og trapp, settes opp gjerde, lage blomsterbed osv. Då vi har med andre ord nok å drive med. Men det som er prioritert først nå, er å få i stand badet oppe. Slik at denne gravide damen slipper å hompe opp og ned trapper flere ganger om natta.

Nå er det bare 4 uker igjen, så skal vi på ny UL og se på Knoll og Tott. Vi får håpe disse ukene går fort.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fin statusrapport! Magen har jevnet seg mer ut ja, og det spørs om den ikke blir usedvanlig stor i forhold til lille deg når det nærmer seg termin! *fnis* Vi får håpe du kan føde et par uker før termin som mange tvillingmødre gjør! :-)

Anonym sa...

For noen herlige små hentesett :rørt: Svigermor er i gang med de jeg har valgt ut, så nærmer hun seg halvferdig med første jakken. Hun ønsker ikke å ha dårlig tid skjønner du ;)

Synes tiden til UL går sent jeg uansett hvor kort tid det er igjen.. og tiden går altfor fort når man først ligger der!

Men jeg er nå ikke kjent for å være ut av det aller mest tålmodigste slaget heller :hehe:

Riktig god helg!