07 mars 2007

Ikke bare bare å være gravid.

Dette skal jo være den koselige tiden, hvor alt skal være rosenrødt og jeg skal sveve på en rosa sky....

Vel, i`ve got news for you..

Det er ikke bare fryd og gammen å være gravid.
Enda jeg skal absolutt ikke klage, som knapt nok har smakt på dette med svangerskaps kvalme, oppkast ol. Dette har jeg blitt spart for. Og det er jeg glad for.

Men det jeg derimot ikke er blitt spart for, er fullstendig energitap. Gudene må vite hvor energien min er tatt veien, den har vært savnet i flere uker nå. Så skulle noen finne den, ja, så er det god finnerlønn på den.

Jeg er så utrolig lsiten, jeg orker ikke å gå igjennom en hel dag uten å sove mange timer midt på dagen, jeg avslutter dagen i ca 2130-22 tiden, og sover til kl er ca 08-09 om morran etterpå.

Og jeg frykter at det er pga dette energitapet at jeg sliter med migrene og hodepine i tillegg. Har konsekvent vondt i hodet og flere dager med migrene. Det sliter på, spes når man ikke skal ta så mye medisiner for dette. Så da sliter jeg i tillegg med dårlig samvittighet for at jeg faktisk tar tabletter(ikke migrenetabletter selvsagt) for å holde ut.

Jordmor timen i går konstanterte lavt blodtryk(95/55) og det har nok også en god del av skylda for hodepina mi.

Men dette er da ikke så ille tenker dere sikkert. Og i utg punktet er jeg helt enig. men det er tungt når man ikke orker noen ting, man klarer ikke stå fullt ut på jobb(enda jeg faktisk er 50% sykmeldt), sosiale livet er jo lik null, siden jeg ikke orker noe...Og jeg savner god gammeldags sex!!!!!!!!
Og når vi legger til at magen min vokser i en gedigen fart, jeg har ikke lengre klær jeg liker å gå i og føler meg vel i, så har vi vel det meste. Men ikke missforstå meg..Jeg er kanonstolt over magen min, var bare ikke forbredt på at den skulle komme så tidlig og kjapt.

Vel, nå tror jeg at jeg har fått utav meg alt jeg bærer på gitt.

Det fine er jo at jeg nesten hver dag kjenner bevegelser fra Knoll og Tott...Og vi hørte hjertelyden av begge to til Jordmor i går.
Og siden jeg nå er kommet så langt(15 uker i morra) klarer jeg endelig å slappe av, vise frem at jeg er gravid og kose meg egentlig. Bortsett fra disse små utbruddene mine da...*fnise*

I dag er det akkurt 3 uker til ordinær UL. Jeg er utrolig spent og gleder meg veldig. Lurer på hvordan de ser ut der nede i magen. De har jo garantert vokst seg store og fine til 28 mars. Og jeg håper for all del at alt er bra med dem og at de ikke har noen avvik.

Kjønn kommer vi ikke til å skulle vite, så det er ikke noe jeg bruker tid og energi på å tenke på. Det finner vi ut når Knoll og Tott kommer ut til oss i aug/september engang.

Har begynt slik smått å se etter vogn. Vi har ikke tenkt å handle noe før etter ord ul, men vi har begynt å kikke litt for å finne ut hva vi evnt har lyst til.
En ting er i alle fall sikkert...Vi har ikke tenkt å kjøpe ny vogn i Norge. Var en tur i byen i går for å sjekke priser. Vognene lå på alt fra 8 000 kr og oppover*dåne*

Vi tar oss nok en tur til Happyland ved Svinesund over påske tenker jeg. Hvis ikke, så kikker vi stadig vekk på finn.no.

Vel, det var en liten oppdatering fra en sliten May, som håper på å finne igjen energien sin snart.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kjære May..

Det ER tungt å gå gravid. Så fordobler du det og får et tvillingsvangerskap = deg. Klart du skal få det ut når du har det tungt og tøft! Selv om man har slitt mye for å bli gravid så vil ikke det si at man ikke har lov å konstantere at kroppen forandrer seg og energien forsvinner.
Nå tar jeg vel helt gnisten fra deg her, men det kommer til å bli enda verre vennen når det blir tyngre og varmere, men samtidig vil du få tydeligere og tydeligere tegn fra dine to små barn om at de har det topp, og det gjør underverker!

Jeg husker at jeg bet tennene sammen i 30 grader og skulle kose meg med shopping i Stavanger. Jeg kunne knapt gå på føttene fordi de var så hoven og måtte sette meg ned hver 20. meter og tviholdt på tårene. Kun fordi jeg ikke ville klage siden jeg hadde ønsket dette så lenge.
Nå skjønner jeg ikke hvorfor jeg tenkte slik...

Og du? Kliningen kan du bare glemme! *fniiis* Om det er lite nå så blir det bare mindre og mindre etterhvert!

Dette klarer du vennen min, men jeg synes du burde fått mer hjelp mtp. migreneanfallene? Er det kun Fanalgin du kan ta? Og så burde du kanskje sykemeldes fullt?
Det aller viktigste nå er DEG og BARNA.

Som jeg maser...
Glad i deg vennen!

Klem fra Maia

Anonym sa...

Skulle bare mangle om du ikke hadde kjent et tvillingsvangerskap på kroppen. Men henger meg på Maia her - du må få hjelp til å fikse hodepinen! Da kommer nok energien litt mer tilbake og den dårlige samvittigheten kan vike.
Husk å spise og drikke godt da! Blodtrykket blir ikke bedre av at du forsømmer det. Prøv å få i deg noe som kan gi energi og la kroppen bestemme tempoet en stund nå! *klem*

May sa...

Kjære Maia!

Tusen takk for en utrolig koselig hilsen, og "kjennepreken"...*Fnise*
Jo, takk du , jeg vet at det mest garantert kommer til å bli bare verre og verre fremove. Det er vel egentlig en av grunnene til at jeg er så fortvila nå. Var vel ikke forbredt på a det skulle starte så tidlig.
Vi er nok litt for stolte til å klage. Selv, som du sier...Vi har da like god grunn til å "klage" vi som andre, om vi har det fælt.

Nå har akkurat min kjæe akupunktør ringt. Vi har blitt enige om å prøve på nytt, med en litt annen form for nåler og andre stikke plasser. Og det helt gratis, siden det andre ikke funka...Snille damen. Så nå får vi krysse fingrer for at aku timene i neste uke vil sette en stopper for hodepina mi.
Tusen takk for at du er så omtenksom kjære deg.
Glad i deg vennen, og dette kommer nok til å gå bra ja...*klemmer fra meg*

May sa...

Kjære Soff!

Tusen takk for en koselig hilsen og gode råd.

Ja, mat er vel noe som slett ikke er mangelvare i kroppen min.(eh...gått opp 8,5 kg hittil) og jeg er flink til å spise lite og ofte. Vitaminer tar jeg og.

men problemet synes å være at migrene/hodepina kommer i løpet av natta, for jeg våkner med et hode som følels som en ballong.
men nå håper jeg at en litt annen vri på aku vil kunne hjelpe.
Tusen takk for at du bryr deg vennen.
*klemmer fra meg*