01 mars 2007

14 uker på vei!!!!









En ny uke i svangerskapet er påbegynt. Den 13. uka er lagt bak oss, og vi er nå kommet oss inn i uke 14. Hvem skulle trodd det?? Det hele blir mer og mer virrkelig, men samtidig så virker det også for godt til å være sant.

Er det virkelig slik at vi skal bli foreldre i august/september? Og ikke bare til en, men til to???
Mandag fikk vi bekreftet via UL at Knoll og Tott har det bra, til tross for blødningene.
Blødningene i helga skyldes at en liten flik at morkaka ligger over livmorhalsen og gnisser. Dette vil igjen kunne føre til blødninger.
Det var utrolig godt å få bekreftelsen på at alt er i orden med de to små. De var faktisk 8,5 cm i str begge to, og snurret rundt og rundt når vi så dem på UL.

Uke 14 ble faktisk innledet med at jeg for første gang har kjent liv i magen. I alle fall er det første dagen jeg er klar over at jeg har kjent disse boblende bevegelsene i magen.

De har kommet med jevne mellomrom i hele dag.Og treffer meg på hver sin side. Det er jo så fantastisk herlig,og jeg skvetter omtrent like mye hver gang jeg kjenner den følelsen. Sjefen min har sett rart på meg flere ganger på kontoret i dag. Jeg har bare sittet der med det største gliset rundt munnen og holdt meg for magen....
Ellers så vokser jo magen godt fra uke til uke. Jeg ser det ikke så mye selv, men når bildene skal sammenlignes, så ser jeg jo at det er en god og fin mage der.
Om 5 dager er det første jordmor time. Blir utrolig spennende å se hva som skjer der. Nå er det også bare 3 uker og 5 dager til ordinær UL....Det blir enda mer spennende.
I det hele tatt, vi går en utrolig spennende tid i møte, og det er vel snart på tide å stikke fingren i jorda og innse at man faktisk skal bli foreldre????

12 kommentarer:

Grete sa...

:rørt: :rørt: :rørt:

Du vet hvordan du skal få ei jente til å stortute. Nydelig mage også. Skal si den vokser. :humre:

Grete sa...

Glemte å spørre om jeg kunne linke deg, jeg og? :blafre:

May sa...

Heia snuppa mi!
Tusen takk for en koselig hilsen i bloggen min.
Joda, magen vokser vist den. Som jeg skrev, merker ikke jeg så mye fra uke til yuke. Men jeg ser det jo på bildene.

Selvsagt kan du linke til bloggenmin. Regner med det går begge veier???
Klemmer fra meg.

Grete sa...

Selvfølgelig går det begge veier.

Klem

Anonym sa...

Ååå så fin du er!

Og der kom jaggu boblene også!
Det er så godt å høre at det går mye bedre nå. DEN magen da! *misunnelig*

Lise sa...

Så gøy at du blogger du óg!
Det får tiden nok til å gå
i venting på høst.
Om det er no'n trøst
så få'kke jeg jobba mer nå.

Gleder meg til å "spionere" på deg videre *knegg*


og jeg vil også gjerne linke fra min blogg? :-D

Anonym sa...

Flott mage ja! Tok sin tid før jeg fant ut at du ventet tvillinger - det er 'straffa' for å kutte ut SG. *knegg*
Håper du får ei fin ventetid i vår/sommer! :-)

May sa...

Grete: Nå er det ikke lenge før det braker løs hos dere....Masse masse lykke til på tirsdag.
Maia: Ja, magen er det vanskelig å skjule nå i alle fall...Thi hi.Men når jeg først skal være gravid, er det jo greit at det synes og da. Håper alt er bra med dere.
Lisings: Tusen takk for nok en flott limrick. Er ivrig leser på bloggen din, og følger spent med deg i adopsjons prosessen nå.
Soff: Tusen takk for koselig hilsen.Hvordan står det til med deg? Du vet, det er på SG man får all den viktige infoen vettu...

Anonym sa...

Takk, bare fint her, men travle dager med Mini i hus. Gleder oss til vår og sommer! :-)

Marit sa...

Gratulerer med blogg, May!
Kjempeflott mage. Veldig koselig å se at det går bra med deg!

klem fra SG-Anikka

Bobbelur sa...

Har sagt det før - sier det igjen - magen din er MYYYYEEEE bedre irl! *hihi* Grattis med blogg.

May sa...

Annikka: tusen takk for koselig hilsen. Håper det går bra med deg*klemmer*
Bobbelur: tusen takk for en koselig hilsen, og skryt for magen min.Hvordna går det med deg?