22 mars 2007

Rødblusshet, glød, mer shopping og mage som eser....

Det har alltid vært snakk om at gravide før en ekstra glød over ansiktet, en slags rødblusshet, som da skal være veldig kledelig og fin.....
Vel, den rødblussheten har da omsider kommet til meg...Men jeg er ikke så sikker på om jeg synes det er så kledelig med store røde flekker i ansiktet jeg da....

Men jeg hører at jeg har denne spesielle gløden da i alle fall. Så får jeg da bare tåle å ha noen store, røde flekker midt på hvert kinn.
Bildet juger nok endel på synlighet og rødfarge.Den er enda mer kraftig og synlig.

Så var det shoppingen da.....
Vi har vel...kan man si..tatt noe av i dag jeg og mannen. For når vi har bestemt at vi er klare for å shoppe...Ja, da går vi innmed liv og lyst på oppgaven.
Turen gikk i dag til Hamar og Babyshop der.
Her gikk vi vel bare rundt med store øyner...Joda, vi har sett baby utstyr før...men aldri på denne måten og med disse øynene. For for nå skulle vi virkelig handle for oss selv...
Og det klarte vi med glans gitt...

2 stk Maxi Cosi bilstoler til Knoll og Tott er handlet inn, i tillegg til 2 stk lammeskinn til å ha i vogna. Og når det gjelder vogn.....
Vi kjøpte vist det og vi i dag.....

Vi har kjøpt en kanonfin vogn via finn.no, og vi gleder oss kjempe masse tilå ta i bruk den. Bildet av den kommer, når vi da har fått den i hus.
Og så kjøpte vi 2 stk dynetrekk til de minste dynene. Og total prisen for seter, dynetrekk, lammeskinn og vogn er da 5500 kr..... Det må jeg si vi er veldig fornøyd med. Vi må ut med litt mer etterhvert til vogna, siden vi må ha bagger. Men alikevell, vi har gjort et bar kjøp i dag synes vi. Vi er fonøyde med oss selv. Og ikkeminst, vi var bekvemme med å gå å handle, og koste oss i dag. Og det er bevis godt nok på at vi nå begynner å tro på dette selv.
Når det gjelder magen, kan ikke annet sies enn at den vokser i et stort tempo....den er nå umulig å holde skjult, uansett hva jeg har av klær på meg..(ikke har jeg stort ønske om å skjule den heller da...)
Her er ett par bilder av magen i dag 17+0:

Som dere ser, så begynner den å bli ganske så stor. Og jeg hadde aldri trodd jeg skulle si dette så tidlig i svangerskapet...men det begynner faktisk å merkes at jeg nå eser ut forran.Det begynner å bli tungt å utføre en del spes oppgaver. Og det er nok litt vanskelig for meg å innrømme at jeg også nå skjønner hvorfor tvilling gravide sykmeldes fullt ut fra jobb, senest i uke 28, og hvorfor jordmor anbefaler å være ferdig med de store og harde shopping runder før uke 24....Det hadde jeg ikke trodd jeg måtte bøye meg i støvet for altså...Men man lærer så lenge man lever.
Nå er det snart bare 5 dager igjen, til Ordinær ul. Vi gleder oss veldig begge to, men samtidig er det mye spenning rundt den UL timen. Hva om man får en beskjed om ikke alt er som det skal??Er det fortsatt to stk i live der inne i magen(aktiviteten kan tyde på det), er de store nok??? ja, det er mye man kan lure på. Men vi krysser fingrer, håper og tror at vi vil få en fantasisk opplevelse.
Kan fortelle at migrenen ser ut til å ha forlatt meg for denne gangen. Siste morra med migrene var lørdag. Og siden det har jeg bare hatt skikkelig hodepine. Men det er overlevbart i forhold tilmigrene. Så det ser ut til at aku fungerer. Hadde time nr 2 på tirsdag og skal ha neste time på onsdag igjen.
Hverdagen ble plutselig noe helt annet ja.
Som så vidt nevnt her i stad, så holder Knoll og Tott en meget høy standard på hva aktivitet i magen er. De kjennes med små dult hver eneste dag, og noen dager, ganske så mange ganger om dagen.
Jeg har oppdaget at lille pusen vår, Tassen, har en unik innvirkning på Knoll og Tott.
Jeg kan ligge lenge å kjenner etter liv, men ikke merke noen ting som helst. Men så fort Tassen kommer å legger seg på magen, gir de fra seg småe dult og spark. Dette skjer hver eneste gang, så jeg tror neppe det er tilfeldig.
Men en eherlig opplevelse er det i alle fall.
nei, nå skal denne unge damen hoppei seng.
Ha en god natt.








5 kommentarer:

Bobbelur sa...

*rørt* Det er utrolig flott å kunne følge svangerskapet gjennom bloggen din. Og magen din er utrolig vakker! (Men hva annet er å vente?)
Gleder meg til å høre/lese om UL.

Anonym sa...

For en fantastisk flott mage!!
Og ja - du får bare fortsette å shoppe og gjøre fra deg alt, for en sånn en blir nok ikke så grei å smyge rundt stativene etterhvert! *knegg*
Håper migrenen ikke kommer tilbake heller, og at hodepinen snart også slipper taket. God helg! :-)

Anonym sa...

For en fantastisk flott mage du har May! *rørt*
Per ble også helt imponert her. Er ikke tvil om at det er to store flotte barn du bærer på vel?
Jeg gleder meg til å høre hvordan UL'en går. Det er fantastisk å se hvor mye man faktisk kan se på den UL'en.

Ååh.. jeg blir så rørt jeg vennen.

May sa...

Bobbelur: Yusen takk kjære deg for en koselig hilsen. Hvordan går det med deg? Og huset???
Rapport fra UL kommer i morgen, så fort jeg kommer hjem. ha en strålende da*klemmer*

Soff: Tusen takk for en koselig hilsen fra deg og. Nå har både migrene og hodepine sluppet taket, så nå ligger alt til rette for et strålende svangerskap resten av tiden. *klemme*

Maia: Tusen takk for en koselig hilsen. Du må hilse så mye til Per fra oss. Nå er jeg både nervøs, red, spent og ikke minst jeg gleder meg stort til i morra. Skal bli herlig å få sett Knoll og Tott igjen....Alt bra med dere?
*klemmer*

Anonym sa...

Kjære deg, jeg skjønner at du går gjennom hele følelsesspekteret nå. Heldigvis kjenner du masse liv og røre og aller,aller mest sannsynlig er alt helt perfekt!
Lykke til vennen!

Her er alt bra. Begynner på jobb igjen 50 % f.o.m i morgen.. *sukk*

Gleder meg til slutten av april -om du fortsatt kommer selvsagt!

Stor klem fra Maia